Minu painduvuse proovikivi ehk kolm joogatreeningut

« Tagasi 03.10.2016

Pärast pikka eeltööd on lõpuks käes see päev, mil hakkavad ametlikult pihta Niitvälja Golfi jooga- ja Pilatese treeningud. Tere Tennisekeskuse Liilia saalis toimub praeguse tunniplaani järgi igal nädalal 14 treeningut kuues eri stiilis.

Septembris korraldasime kolm proovitreeningut ning otsustasin isegi neist kõigist osa võtta ja oma muljeid teiega jagada. Taustaks nii palju, et muidu treenin neli-viis korda nädalas ja kuigi ma venitan, siis minu lemmikosa treeningutest see kunagi ei ole.

Proovitreeninguid juhendasid kolm eri treenerit ja need said alguse Evelini läbiviidud tasakaalustava joogaga. Uudishimu meie kõigi saalis olijate nägudes oli selgelt tajutav. Algatuseks seletas Evelin, et kuna meie teadmised joogast on tõenäoliselt erinevad ja kogemused samuti, siis tehku igaüks vastavalt oma võimetele ning väsimuse korral tasub lihtsalt rahulikult puhata ja edasi teha. Samuti võttis treener aega, et pea iga harjutuse puhul näidata ette kaks või isegi kolm alternatiivi – et kui päris õiget asendit ei jõua või ei võimalda painduvus võtta, siis võtke lihtsam poos. Ja täpselt nii läks, mõned kogenumad tegid kõik harjutused kaasa ja teised algajamad võtsid oma tempos. Tasakaalustav jooga sisaldas endas nii jõu-, tasakaalu- kui ka painduvusharjutusi ja oli kokkuvõttes täiesti korralik väljakutse. Mina olin eriti tänulik painutustes lubatud lihtsamate pooside eest, sest kohati tundus varvastest kinni võtmine ikka üle mõistluse keeruline olevat. Tunni lõpus pikka lõdvestust tehes oli tõeliselt positiivne rammestus kehas ja hea energia kogu õhtuks.

Teise proovitunnina viis treener Leelo läbi Vinyassa Flow’ ja osalejaid oli juba 21. Liilia saalis oli konditsioneer korda saadud ja õhk ruumis jooga jaoks sobivalt soe. Vinyassa Flow algas soojendusharjutustega, liikus edasi eri päikesetervituste seeriate juurde ja lõppes jalgadele suunatud tasakaaluharjutustega. Ühelt poolt oli Vinyassa Flow hoogsam kui tasakaalustav jooga, kuid tänu juba ühe tunni kogemusele olid liikumised paremini selged ja väga hätta ei jäänud. Tunni ajal ringi vaadates tundus, et naisterahvastele sobis see versioon joogast eriti hästi. Tunne tunni lõppedes oli muidugi hästi sarnane – positiivne rammestus ja tõdemus, et oma keha painduvusega on vaja kõvasti tööd teha.

Viimane proovitund oli shindo – Jaapanist pärit venituste ja lõõgastusharjutuste süsteem, mille proovitreeningu viis läbi treener Aive. Venitus oli see kindlasti, lõõgastumisest vähemalt minu puhul siiski rääkida ei saanud. Tehtud kolmest treeningust oli see vaieldamatult kõige kurnavam. Põhimõtteliselt koosnes tund korralikust ja omapärasest soojendusest ning siis mindi pikkade venituste ja pooside juurde. Kuidas on võimalik, et ühte asendit hoida võib olla nii keeruline? Higi lahmas ja mitte ükskord hakkas kogu keha kontrollimatult vappuma. Aive toonitas tunni jooksul mitu korda, et mida ebamugavam poos sinu jaoks on, seda rohkem sul on vaja seda poosi teha ja hoida. Sellest lähtuvalt pean mina vähemalt shindo enda nädalagraafikusse kindlasti sisse kirjutama ja püüan hooajal seal võimalikult palju käima hakata.

Kokkuvõtvalt on hea meel tõdeda, et kõik treeningud olid eriilmelised ja huvitavad ning vaieldamatult mulle kasulikud. Meie treeninguprogrammi tugevus on eelkõige see, et ühe kuutasu eest saad teha väga erinevaid keha- ja meeletreeninguid ning oma kolme proovitreeningu kogemuse põhjal saan juurde lisada, et meil on tõeliselt meeldivad treenerid, mis ei ole üldse vähe oluline. Lisaks mainisid nii Leelo kui ka Evelin, et kavadesse hakkatakse sisse integreerima golfipõhiseid harjutusi. Mina kavatsen kolm-neli korda nädalas kindlasti käima hakata, tule sinagi!

Kristo Tohver